آدرس خدمات پس از فروش :  تهران ، خیابان جمهوری ، خیابان فردوسی ، خیابان نوفل لوشاتو ،خیابان بابی ساندز پلاک 14 طبقه 3 -  02191032109   

قابل توجه مشتریان محترم : جهت ارسال تلفن همراه برای ارائه خدمات گارانتی به شرکت لطفا تنها از طریق شرکت پست یا DTSاقدام فرمایید در غیر اینصورت  دستگاه عودت داده خواهد شد .

 

آشنایی با تمامی برندهای گوشی های هوشمند

انواع برند موبایل

  شنبه, 04 بهمن 1399       اخبار و مقالات
آشنایی با تمامی برندهای گوشی های هوشمند

 

آشنایی با تمامی برندهای گوشی های هوشمند

گوشی های هوشمند از چه زمانی آمدند و از کی شروع به کار کردند؟ تئودور جی پراسکواک اولین کسی بود که نظریه عرضه گوشی های هوشمند را ارائه داد. نظریه ای در مورد ارتباط میان سیم هایی که تلفن و صفحه نمایش های دیواری را به هم مرتبط می‌ساخت. این اتفاق مربوط به سال 1973 است. روند گوشی های هوشمند در سال 1996 با عرضه گوشی های نوکیا آغاز شد. در اوایل سال 2000 بود که گوشی های اریکسون چشم خود را به جهان باز کردند و نهایتاً گوشی های بلک بری نیز به نسل ارتباطات پیوستند. اواخر سال 2000 بود که برای اولین بار گوشی های لمسی سیمبین نوکیا رایج شد. نوکیا این گوشی ها را مشابه با ویندوز موبایل ها طراحی کرده بود اما هنوز جای پیشرفت داشت. بالاخره در سال 2003 برای اولین بار پلتفرم منبع باز اندروید وارد بازار شد که از همان ابتدا نام سامسونگ و اچ تی سی و بعدها نام سونی در آن ها دیده می شد. شرکت اپل نیز بیکار ننشست و سرویس IOS را در سال 2007 راه اندازی کرد و از آن زمان گوشی های آیفون روانه بازار جهانی شد. در ادامه نیز پلتفرم هایی همچون ویندوزفون در زمینه گوشی های هوشمند لمسی دندان تیز کردند؛ اگرچه موفق نشدند. اکنون وقت آن رسیده تا به بررسی تمامی برندهایی که شرکت های معروف در ساخت گوشی های هوشمند فعالیت داشته اند بپردازیم.

 

گوشی آیفون

 

" آیفون ، معروف ترین نسل گوشی های هوشمند " 

اپل را فاتح برند گوشی های هوشمند در جهان می‌دانند. اپل در سال 1976 توسط استیو جابز و استیو وزنیاک تاسیس شد. در ابتدا کار اپل سرمایه گذاری بر روی رایانه های شخصی و لوازم الکترونیکی نسل بعد بود. سال 2007 بود که اولین تیر اپل در دنیای گوشی های هوشمند شلیک شد. این لحظه تاریخی در حالی اتفاق افتاد که که 5 سالی از تولید گوشی های لمسی اندروید سپری می شد. نقطه عطف داستان آن جاست که اولین گوشی هوشمند اپل توسط شخصی به نام استیو جابز رونمایی شد. اکنون با ورود اپل به دنیای گوشی های هوشمند روابط میان این شرکت و اوپراتورها وارد فرآیند جدیدی شده بود. اپل در اولین گام خود توانست به یکه تازی رقیب خود نوکیا خاتمه دهد و آب سردی را بر روی محصولات مایکروسافت بریزد.

اولین محصول کمپانی اپل، با نام آیفون اصلی (اورجینال) روانه بازار شده بود. صفحه نمایش 3.5 اینچی آن به همراه قابلیت های جدیدی که در لمس آن مشاهده می شد تازگی خاصی را به گوشی های هوشمند بخشیده بود.سال 2008 و 2009 نوبت به آیفون های 3G و 3GS رسید. اولین گره گوشی های 3G نیز توسط همین اپل باز شد.

اپل در سال 2010 از آیفون 4 رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که نسبت به نسل های گذشته اش چند لول بالاتر بود. برای اولین بار صفحه نمایش رتینا و قابلیت چند وظیفه ای صفحه لمس، به گوشی های آیفون اضافه شد. آیفون 4s نیز در سال 2011 پس از عرضه نسخه آیفون 4 ارائه شد.

سال 2012 و 2013 گوشی های مطرح آیفون 5 و 5S با قراردادی دو ساله روانه بازار شدند. آیفون 5 یک شوک عجیبی به بازار داده بود.

آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در سال 2014 با فریم بهتر و یک پیشرفت اساسی در اختیار کاربران قرار گرفت.

آیفون 6 اس و 6 اس پلاس نیز در سال 2015 روانه بازار شدند که قیمت بسیار بالایی را به خود گرفته بودند.

سال 2017 نیز از آیفون های SE رونمایی شد که یک نسخه از آیفون 6 ولی در حجم و اندازه آیفون 5 بود.

آیفون 7 و 7 پلاس در سال 2016 و آیفون 8 و پلاس در سال 2017 عرضه شدند.

سال 2017 که از آیفون X رونمایی شده بود اجازه داد تا در سال 2018 آیفون XS و XS Max راه خود را به بازار پیدا کنند. همچنین آیفون XR نیز در سال 2018 عرضه شد.

اواخر سال 2018 بود آیفون از نسخه ای دیگر ولی ناموفق از آیفون 10 اس رونمایی کرد.

تا اینکه سال 2019 نوبت به آیفون 11 پرو رسید تا نسل های گوشی های هوشمند را شکاف دهد. گوشی هوشمندی که علی رغم توانایی های بالا، بسیار خوش دست بود.

انتظار می رود در سال 2020 اپل از نسخه دوازدهم آیفون و SE 2 که به نام آیفون 9 لقب گرفته است رونمایی کند.

 

گوشی سامسونگ

آشنایی با برند گوشی های هوشمند سامسونگ

همانطور که پیش تر خواندیم سال 2003 نقطه شروع گوشی های هوشمند سامسونگ بود. از آن زمان تاکنون شرکت سامسونگ گوشی های مختلفی را در بازار عرضه کرده است. اولین نسل گوشی های سامسونگ نسخه گلکسی i می رسد.

Galaxy i7500 اولین سری گلکسی بود که سامسونگ آن را عرضه کرده بود. این گوشی که از اندروید 1.5 پشتیبانی می کرد به دلیل کیفیت بد ساخت و باتری نامرغوب آن پیشرفتی نداشت. پس از عرضه نسخه های دیگر گلکسی i، سامسونگ به سراغ گلکسی نوت رفت.

گلکسی نوت ها صفحات بزرگ تری داشتند. سامسونگ از قاب پلاستیکی با ظاهر براق برای پشت گوشی استفاده کرده بود که مورد انتقاد بسیاری قرارگرفت. حتی سامسونگ این اشتباه را در نسخه های گلسی نوت 2 و اس 2 هم تکرار کرده بود. این اشتباه در حالی صورت می گرفت که رقبای سامسونگ در طراحی پشت گوشی طراحی جذاب تری را ارائه داده بودند و همین عامل برند سامسونگ را یک قدم عقب انداخت. بعدها سامسونگ نوت 3 را با طراحی قاب پشتی به شکل چرم مصنوع و کوک های ساختگی در اختیار کاربران قرار داد تا در کنار تجربه کاربری بهتر، ظاهر مناسب تری هم داشته باشد.

در همان سال هایی ک برند گلکسی نوت در حال رشد بود، گلکسی s نیز دامنه ی گسترده تری به خود گرفت. برند گلکسی s از لحاظ ظاهری، کوچک تر از گلکسی نوت ها بود. این روند تا گلکسی s8 ادامه یافت تا اینکه نسخه نهم و دهم آن با نوت 9 و 10 شباهت بسیاری به هم گرفت. فرآیند نزولی سامسونگ تا گلکسی S5 ادامه یافت تا اینکه تصمیم جدی و مهمی توسط کمپانی گرفته شد. گلکسی s6 نقطه تولد دوباره سامسونگ بود. کماکان مشکلاتی در در نسخه های گلکسی 6-7-8 سامسونگ مشاهده می شد تا اینکه کمپانی به خوبی این مشکلات را تا نسخه نهم آن ها جمع کرد. حتی انفجار باتری نوت 7 از جمله شکست های بزرگی بود که از شرکت سامسونگ دیده شد.

به غیر از دو مدل معروف گلکسی نوت و گلکسی S، مدل دیگری نیز در این کمپانی به چشم می خورد؛ گلکسی A. گوشی های سری A از سال 2013 وارد بازار شدند. این سری از گوشی ها در جدول به عنوان میان رده شناخته می شدند که چند لول پایین تر از سری های نوت و s بود. این سری از گوشی ها تاکنون تا نسخه A80 یا همان A8 در دسترس قرار گرفته اند و قرار است در سال 2020 شاهد نسخه A90 با یک ویژگی خاص در دوربین آن باشیم.

 

گوشی هواوی

گوشی های هوشمند هواوی و زیرمجموعه های آن

هواوی اولین برند چینی شناخته شده ای است که در ساخت گوشی های هوشمند موفق از آب درآمد. این کمپانی از ابتدا با کار بر روی سوئیچ های تلفن فعالیت خود را آغاز کرد. دیری نپایید که برای توسعه زیرساخت های کمپانی تصمیم به ساخت و عرضه گوشی های هوشمند گرفته شد. سرانجام در سال 2009 هواوی با همکاری شرکت T-Mobile اولین استارت گوشی های هوشمند را زد.

اولین گوشی اندرویدی هواوی در سال 2009 با نام U 8220 معرفی شد. یک گوشی کوچک و جمع و جور.

دو سال بعد برند آنر، جانشین گوشی های سری U شد. قدرت سری آنر به حدی بالا رفته بود که بعدها از برند هواوی جدا شد و خود به برندی جداگانه مبدّل گشت. آنر در سال 2014 اثبات کرد که دستی توانا در ساخت گوشی های میان رده و حتی پرچمدار دارد. اکنون آنر 30 اس را یک گوشی پرچمدار روز می توان مثال زد.

سال 2013 گام بزرگ هواوی به سمت جلو بود. جایی که برای اولین بار برند p هواوی معرفی شد. گوشی های هواوی اسند پی 1 و پی 1 اس برای اولین بار معرفی شدند. سال های بعد استراتژی هواوی در ساخت این محصول ادامه یافت تا جایی که اسند پی 6 را یک گوشی کاملا مشابه به آیفون 5 می دیدیم. هواوی سعی کرد بهترین پردازنده ها (در عین حال متفاوت) را از سایر رقبا برای گوشی های خود به کار گیرد. هواوی پس از ارائه سری p9 خود را در جای بزرگی دید. گوشی های هوشمند هواوی p9 به سرعت در بازار به فروش رفتند تا اکنون که هواوی p30 بهترین گوشی هواوی در چند سال اخیر بوده است.

هواوی میت یا Mate نیز از دیگر سری های گوشی هواوی است که از سال 2014 و با عرضه گوشی موفق p7 اسند، قدرت گرفت.

هواوی سری Y نیز قبل تر از هواوی میت پا به عرصه گذاشته بود. ولی قدرت دوستان خود را نداشت. اگرچه هواوی از باتری های قدرتمندی برای سری Y استفاده می کرد ولی به اندازه سری پی و میت قدرت نگرفت.

هواوی نوا چهارمین سری گوشی هواوی بود که در اواخر سال 2016 توسط این کمپانی معرفی شد. اگر سری G هواوی را در گذشته نگاه بیندازید هواوی نوا را ادامه دهنده همان سری باید دانست. برند نوا، یک گوشی پرچمدار در مقیاسی کوچک تر از سری های دیگر است که دستی توانا در دوربین های سلفی دوگانه دارد.

در میان تمامی سری های هواوی پرفروش ترین محصولات، مربوط به سری p و جذاب ترین محصولات، مربوط به نسخه Mate است.

 

گوشی شیاومی

نگاهی به برند شیائومی و گوشی های هوشمند آن

شروع فعالیت های کمپانی شیائومی در عرضه گوشی های هوشمند به 9 سال پیش می‌رسد. جایی که در سال 2011 برای اولین بار گوشی Mi one توسط این کمپانی معرفی شد تا بازار گوشی های هوشمند الکترونیک رقیب تازه ای را داشته باشد. شیائومی از همان آغاز با نام اپل چینی از آن نام برده می‌شد. اما این شرکت به کمپانی اپل وابسته نبود.

علاوه بر برند Mi، سری Redmi نیز در سال 2013 پا به عرصه گوشی های هوشمند گذاشت که از رابط کاربری MIUI بهره می برد.

سال 2014 بود که شیائومی تصمیمی گرفت در کنار سری ردمی، سری Redmi note را نیز روانه بازار کند. اکنون سری های ردمی 8 پلاس و ردمی نوت 9 اس آخرین سری گوشی هایی است که تا پایان سال 2019 معرفی شده اند.

سری های ردمی K و ردمی Y از سری های متوسط و میان رده ی گوشی های هوشمند به شمار می‌روند.

 

گوشی هوشمند سونی

گوشی های هوشمند سونی و انواع برندهای آن

در ابتدای متن خواندیم که در میان گوشی های هوشمند نام سونی از همان ابتدا دیده می شد. سال 2000 بود که برای اولین بار گوشی های با رابط کاربری ساده سونی اریکسون روانه بازار شده بود. اگرچه فرآیند سونی در این راه بسیار کند پیش میرفت ولی از لحاظ ساخت گوی های بادوام ابهت خاصی داشت.

در سال 2008 برای اولین بار سونی دست به ساخت گوشی های هوشمند اکسپریا زد تا اینکه در سال 2012 اکسپریا منحصراً تحت نظر سونی درآمد.

در سال 2013 نیز سونی از اولین گوشی ضد آب خود با عنوان Z1 رونمایی کرد.

پس از اریکسون، اکسپریا و Z فقط یک سری دیگر از این گوشی ها توسط شرکت ژاپنی ساخته شده است که آن هم سونی معروف به نام XZ3 با نمایشگر اولد پیشرفته است که در اکتبر سال 2018 با عنوان برترین برند گوشی های هوشمند سونی در اختیار کاربران قرار گرفت.

 

گوشی گوگل

آشنایی با گوشی های هوشمند گوگل

گوشی های هوشمند گوگل تاریخچه ی پرفرازی ندارند. اولین نسخه‌ی این گوشی ها با عنوان سری Pixel در سال 2016 عرضه شد. جدیدترین نسخه های برند پیکسل نیز با عنوان های Pixel 4 و Pixel 4 XL در سال 2019 معرفی شده اند.

 

گوشی های هوشمند نوکیا و داستان شکست مایکروسافت

نوکیا از سال 1995 کار خود را در ساخت گوشی های هوشمند آغاز کرد. اولین گوشی هوشمند نوکیا با نام نوکیا 2110 پا ظاهری شبیه یک بی سیم روانه بازار شد. روند گوشی های معمولی و غیر اندروید نوکیا تا سال ها ادامه یافت. عرضه گوشی های N95 و N97 از سری معروف گوشی های پرقدرت نوکیا در آن زمان بود که بلک بری را به خون آغشته کرد. نوکیا در همان دوران گوشی های سری سیمبین را معرفی کرد و پس از X7، سری N9 که پایه گذار خانواده ی لومیا بود، آخرین تلاش کمپانی در این راه به شمار می‌رفت.

پس از این سری در سال 2011 نوکیا در اختیار مایکروسافت قرار گرفت و اولین گوشی نوکیا تحت نظر مایکروسافت با عنوان ویندوزفون 7 به بازار عرضه شد. گوشی های ویندوزفون آنچنان که باید نتوانستند پیشرفت کنند و شکست دیگری برای نوکیا این بار تحت نظر مایکروسافت به چشم می‌خورد. تا اینکه مایکروسافت تصمیم گرفت از طراحی موبایل های ویندوزفون صرف نظر کند.

جدیدترین گوشی های هوشمند نوکیا امروزه با اسم نوکیا پیوریو و نوکیا 8.1 با داشتن رابط کاربری اندروید در اختیار کاربران قرار گرفته اند.

 

وان پلاس نیز دیگر برند معروف این روزهاست که از سال 2016 کار خود را شروع کرد و تا کنون در سال 2020 تا نسخه هشتم، خود را بالا کشیده است.

 

گوشی ال جی

برند ال جی نیز مانند سایر تولید کنندپان تلفن همراه مدل های بی نظیری را تولید و روانه ی بازار کرده است .

 

گوشی موتورولا

برند موتورولا :

موتورلا نیز یکی از تولید کنندگان خوب تلفن همراه می باشد که دارای مشتریان خاص خود هستند . طراحی گوشی های موتورلا بسیار خاص و زیبا می باشند . اکثر گوشی های این برند دارای ظرافت کم و کیفیت بالایی هستند .

 

برند اچ تی سی:

بسیاری از افراد HTC را سازنده اولین گوشی اندروید می دانند. اولین گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید در سال 2005 توسط HTC معرفی شد. سری های معروف این برند شامل U، Desire، Exodus و Wildfire در بازار موجود است.

 

بررسی دیگر برندهای کم تر شناخته شده گوشی های هوشمند

علاوه بر این برندهای معروف، برندهای دیگری نیز در میان گوشی های هوشمند به چشم می خورند که کم و بیش محصولات کم نظیری را ارائه داده اند.

دیگر برند های گوشی های تلفن همراه که فروش کمتری دارند و نام برخی ازآنها کمتر شنیده شده است به شرح زیر می باشند :

لنوو ، بلک بری ، ایسوس ، اوپو ، کاترپیلار ، ویوو ، میزو ، زد تی ای ، توشیبا ، دیمو ، هاپر ، گیگابایت ، شارپ ، آلکاتل ، جی ال ایکس ، بلو ، هیوندای ، ساژم ، پرستیژ ، زیمنس ، ایسر ، پنتک و ...

 

 

 




درخواســت کد فعالسازی