آدرس خدمات پس از فروش :  تهران ، خیابان جمهوری ، خیابان فردوسی ، خیابان نوفل لوشاتو ،خیابان بابی ساندز پلاک 14 طبقه 3 -  02191032109   

قابل توجه مشتریان محترم : جهت ارسال تلفن همراه برای ارائه خدمات گارانتی به شرکت لطفا تنها از طریق شرکت پست یا DTSاقدام فرمایید در غیر اینصورت  دستگاه عودت داده خواهد شد .

 

سخت‌افزار لنز دوربین واید آیفون تا سال ۲۰۲۲ تغییر نخواهد کرد

مینگ-‌چی کو: سخت‌افزار لنز دوربین واید آیفون تا سال ۲۰۲۲ تغییر نخواهد کرد

  چهارشنبه, 01 بهمن 1399       اخبار و مقالات
سخت‌افزار لنز دوربین واید آیفون تا سال ۲۰۲۲ تغییر نخواهد کرد

 

مینگ-‌چی کو: سخت‌افزار لنز دوربین واید آیفون تا سال ۲۰۲۲ تغییر نخواهد کرد

به گفته‌ی مینگ-‌چی کو، اپل تا سال ۲۰۲۲ از لنز هفت‌تکه‌ی کنونی در دوربین واید آیفون‌های آینده بهره خواهد گرفت.

به گزارش 9To5Mac، مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، در آخرین یادداشتش خطاب به سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده است که غول دنیای فناوری احتمالا تا سال ۲۰۲۲ از ارتقای سخت‌افزاری لنز دوبین واید صرف ‌نظر خواهد کرد و از همان لنزهای هفت‌تکه‌ در آیفون‌های آتی بهره خواهد گرفت. لنز‌های یادشده برای اولین ‌بار در خانواده‌ی آیفون ۱۲ تعبیه و رونمایی شد. این لنز در بالای ماژول دوربین عریض قرار دارد تا قابلیت جمع‌آوری نور را افزایش و انحرافات رنگی را کاهش دهد. در مقایسه با آرایه قبلی شش‌تکه و دیافراگم f/1.8، آیفون ۱۲ مجهز به لنزهای جدید از دیافراگم f/1.6 بهره می‌گیرد و به تبع آن، نور بیشتری جذب می‌کند.

بر اساس گزارش قبلی مینگ-چی کو، هر چهار مدل آیفون ۱۲ از دوربین فوق عرض (Ultra Wide) یکسانی برخوردار هستند؛اما اپل این رویکرد را در سال ۲۰۲۱ کمی تغییر می‌دهد و در مدل‌های پرو و پرو مکس از دوربین فوق عریض پیشرفته‌تری با گشودگی دیافراگم f/1.8 همراه ‌با لنز شش‌تکه و فوکوس خودکار بهره خواهد برد که می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری به ارمغان آورد. برای یادآوری، هر چهار مدل آیفون ۱۲ از دوربین فوق عریض با گشودگی f/2.4، لنز پنج‌تکه و فوکوس ثابت استفاده می‌کنند. گفته می‌شود پیشرفت دوربین اولتراواید برای آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت و ظاهرا تعدادی از تأمین‌کنندگان دوربین‌های اپل تغییر خواهند کرد و شرکت تایوانی Largan Precision وظیفه‌ی تأمین موتور سیم‌پیچ صوتی مورد نیاز برای حرکت لنز‌های آیفون‌ را بر عهده می‌گیرد.

 

لنز آیفون

 

گزارش جدید مینگ‌-چی کو جزئیات نقشه‌ی راه اپل را به‌درستی نشان نمی‌دهد؛ اما حکایت از این دارد که اهالی کوپرتینو در سال جاری میلادی استفاده از لنزهای هفت‌تکه را به دوربین تله‌فوتو گسترش خواهند داد. گفته می‌شود تأمین‌کنندگان اپل با روند تصاعدی استفاده از لنزهای مذکور، وارد رقابت شدیدی شده‌اند و شرکای بزرگ اپل یعنی لارگان و جنیىِس تا سال ۲۰۲۱ درگیر رقابت و جنگ قیمت برای تأمین لنز آیفون خواهند بود. کو در این باره می‌گوید:

آخرین برآوردهای ما نشان می‌دهد که لارگان میانگین ظرفیت تولیدی خود را در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱، از ۵۰ الی ۵۵ درصد به بیش از ۷۰ درصد افزایش خواهد داد و برای دستیابی به سهم بیشتر، باید قیمت لنزهای میان‌رده و پیشرفته‌ را ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد. ما معتقدیم که این جنگ قیمت مستقیما تأثیر منفی بر سفارش‌ها و استفاده از ظرفیت و حاشیه سود ناخالص جنیىِس خواهد داشت.

طبق ادعای گزارش، انتظار می‌رود Sunny Optical با تولید ۱۰ درصد از لنزهای پنج‌تکه برای آیپد و سهم ۱۵ تا ۲۰ تأمین لنزهای آیفون، سه‌ضلعی رقابت را در سال ۲۰۲۱ تشکیل دهد. کو معتقد است این شرکت در سال ۲۰۲۲ با اعمال فشار بیشتر بر لارگان و جنیىِس، تولید خود را حداقل ۵۰ درصد افزایش خواهد داد. سال گذشته مینگ‌چی کو پیش‌بینی کرده بود که برخی از مدل‌های آیفون ۱۴ به دوربین پریسکوپی مجهز خواهند شد.

عملکرد دوربین‌های پریسکوپی مانند سیستم دیدبانی زیردریایی‌ است. در این نوع سیستم دیدبانی، در ابتدا و انتهای لوله دو لنز با زاویه‌ی ۴۵ درجه نصب می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که با نگاه به یک طرف لوله، خروجی تصویر انتهای دیگر را مشاهده کنید. در گوشی‌های هوشمند، لنز پریسکوپی از همان اصل بهره می‌برد؛ اما فقط با یک لنز ۹۰ درجه‌ای نور را خم می‌کند و به حسگر می‌رساند. دوربین‌های مورد بحث این امکان را فراهم می‌کنند که گوشی بزرگ‌نمایی اپتیکال بیشتری ارائه دهد و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که باعث افزایش ضخامت ماژول دوربین نخواهد شد؛ اما با توجه به ابعاد بزرگ آن، باید فضای کافی برای لنز فیزیکی دوربین‌های پریسکوپی ایجاد شود.

دوربین‌های پریسکوپی معمولا از طراحی منحصر‌به‌فرد منشورها و آینه‌ها برای هدایت نور ورودی و دستیابی به فاصله کانونی طولانی‌تر از ماژول دوربین‌های سنتی بهره می‌گیرند. در گوشی‌های هوشمند، می‌توان این فناوری را به گونه‌ای استفاده کرد كه نور را از عنصر جلو و از طریق منشور، به سمت یک نقطه تصویربرداری یا حسگر در داخل شاسی گوشی هدایت کند. اپل تاکنون چندین اختراع در مورد طرح‌های لنزهای تاشو یا به‌اصطلاح دوربین‌های پریسکوپی به ثبت رسانده است که برخی از آن‌ها حداقل به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردند.

 

 

 




درخواســت کد فعالسازی